Dansk Dystoniforening

Om Foreningen

Dansk Dystoniforening er en landsdækkende interesseorganisation for personer med dystoni og deres pårørende. Foreningen blev stiftet i 1992 med det formål at udbrede kendskabet til dystoni, hjælpe personer med dystoni og deres pårørende samt skabe fællesskab for vores medlemmer.

Vi er en frivillig organisation, der drives af engagerede medlemmer, der selv har erfaring med dystoni eller er pårørende til personer med dystoni. Vi arbejder på tværs af Danmark inkl. Færøerne for at give vores medlemmer en stemme og forbedre forholdene for personer med dystoni.

Vores vigtigste aktiver er at skabe større opmærksomhed om dystoni i samfundet, hjælpe personer med dystoni og deres pårørende med rådgivning og information, og skabe et fællesskab for vores medlemmer. Vi udgiver Dystoni Bladet ca. fire gange om året med nyheder, artikler og information om vores arbejde.

Hos Dansk Dystoniforening tror vi på styrken i at dele vores erfaringer og udfordringer. Vi ønsker at skabe et trygt og inkluderende fællesskab for personer med dystoni og deres pårørende. Vi arbejder sammen for at give vores medlemmer mulighed for at møde andre, der forstår deres udfordringer, og for at dele vores viden og erfaringer.

Kontakt os for mere information om medlemskab, donationer og samarbejdsmuligheder. Sammen kan vi gøre en forskel for personer med dystoni i Danmark.

Lær mere om Dansk Dystoniforenings bestyrelse og deres arbejde

Vedtægter

Lær mere om Dansk Dystoniforenings vedtægter og organisatoriske struktur

Få adgang til relevante links og ressourcer om dystoni og relaterede emner.