For at køb af ydelser hos Dansk Dystoniforening, skal du accepterer de gældende betingelser.

Betaling

Indmeldelse hos Dansk Dystoniforening samt køb af publikationer kan betales med Dankort/VISA-Dankort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Kortgebyr tillægges:

– 50,01 – 100,00 kr., gebyr 1,10
– Over 100,00 kr, 1,45 DKK + 0,1% af beløbet

Varerne kan også købes som kreditkøb med fremsendelse af faktura til efterfølgende betaling. Betalingsbetingelserne er 14 dage netto. Ønsker du at benytte denne metode bedes du kontakte Dansk Dystoniforening på telefon 70 26 61 60 

Porto

Porto og forsendelsesomkostninger tillægges i den enkelte vares pris efter de gældende takster hos Post Nord.  

Levering

Dansk Dystoniforening behandler alle ordrer i løbet af maksimalt 5 hverdage og sørger for levering med Post Danmark til modtager. Varer sendes som B-post og leveringen på disse, kan derfor være op til 3 hverdage. 

Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til leveringsdatoen. Dansk Dysoniforening kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark, men i tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender foreningen naturligvis en ny leverance uden beregning.

Der leveres til Danmark, Færøerne, og Grønland.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. For at udøve fortrydelsesretten skal du give os besked herom, enten telefonisk eller ved at besvare e-mailen du modtog ved købet og gøre opmærksom på at du har fortrudt dit køb og returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer – se punktet ”Reklamationsret”.

Reklamationsret

Dansk Dystoniforening yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Dansk Dystoniforening indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Dansk Dystoniforening returneringsomkostninger i rimeligt omfang.  

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Dansk Dystoniforening
Vestergade 105
8464 Galten 
Telefon +45 91437114

Mail: Info@dystoni.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Refusion

Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Dansk Dystoniforening har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.

Persondatapolitik

 For at du kan indgå aftale med os på, har vi brug for følgende oplysninger: 

  • Navn
  • Adresse 
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.